Intervju med Emelie Pettersson.

2011-04-04 21:09

Emelie har i matchreferaten från A-lagets uppladdningsmatcher fått mycket beröm för sin offensiv. Vad kommer det sig att du hamnade hos oss? Jag ville satsa mer på fotbollen och då hade inte längre Ljungskile det jag sökte....

Hur ser din fotbollsbana ut så här långt? Vilka föreningar har du spelat i?

Jag är uppvuxen i Göteborgs norra skärgård och började spela fotboll med Hälsö BK som 7-åring sen fortsatte jag i Öckerö IF. Familjen flyttade upp till Ljungskile 2003 och där har jag spelat fram tills nu.

Har du sysslat med andra idrotter?

Nej

Varför blev det fotboll?

Fotbollen har alltid funnits inom familjen, mina syskon spelar fotboll och jag har en äldre bror som spelat i Allsvenskan.

I Rössö har vi länge hävdat att det som visar om vi är en bra förening är hur vi tar emot nya spelare. Tycker du att du blivit väl mottagen?

Ja, absolut.

Hur ser din vardag ut? Utbildning eller arbete? Hur gammal är du? Vika andra intressen har du?

Jag är 23 år och jobbar som säljare på Din Sko, butiksbiträde på Laxbutiken och även som bartender på Lipz nattklubb i Trollhättan och på Trägårn i Uddevalla. Så när jag inte jobbar så tränar jag.

Spelar du i Rössö på samma position som du spelat tidigare?

Nej, jag har alltid spelat som yttermittfältare/anfallare. Men nu är det vänsterback som gäller.

Vad i din personlighet har du haft nytta av som spelare i din nuvarande position?

Jag är ganska envis och självkritisk så ger mig aldrig. Riktigt dålig förlorare också så jag ser helst att vi vinner.

Vilka är dina mål som fotbollspelare?

Inför den här säsongen är det framförallt att utvecklas och tar en plats i laget.

Hur ser dina tankar ut inför årets seriespel?

Det ska bli riktigt kul med spel i div2 och få möta tuffare motstånd.

Tack för att du ville besvara dessa frågor och lycka till i div 2 med IK Rössö Uddevalla.

 

Ingemar T


Kommentarer
Postat av: Carlos

Kändis=)

2011-04-06 @ 11:49:32
Postat av: mli

hahaha Caaaal!:)

2011-04-06 @ 12:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0