BABY im home!

Yes i am! efter  en låååång dag på laxen!
Dagen startade inte allt för bra när bilen inte vill åka längre än till kvantum i uddevalla och jag skulle till Ljungskile!!
30 min sen och bland de första kunderna är det en käärring som klagar på maten, inte att den va äcklig utan hur vi la upp den på tallriken?!?
Hon kommer fram till mig och berättar vilken rätt hon har ätit och fortsätter med att det ENDAST va 4 "små" potatisar och som dessutom låg "nersölade" i såsen, och för de som inte äter skal blir detta väldigt söligt när de skalar potatisen!
Jag frågar om de har ätit upp och hon svarar snabbt ja och fortsätter med att de precis ska gå varpå hon vänder ryggen mot mig och går mot sin man!!!!
Jag blir lite irriterad och tänker att henne ska jag prata mer med! När hon passerar kassan igen stannar jag henne och säger att det är JÄTTE bra om man säger detta innan man ätit upp så vi iaf har chansen att ändra och komma ut med ny mat om kunderna är missnöjda. Man kan både få extra potatis och såsen vid sidan om, OM detta önskas utan extra kostnad!
Hon fortsätter på sitt spår och säger att en rätt för så mkt pengar inte ska vara så, med "potatisen simmandes i såsen" och jag berättar SNÄLLT att det är så den ser ut här men att man kan göra ändringar om så ÖNSKAS!!!
Hon avslutar vårat samtal med "jag är iaf missnöjd" och så lämnar hon laxbutiken!
Jaja, jag försökte iaf mitt bästa med att göra en missnöjd kund till ngt annat...?!...vad vet jag inte än, men iaf att informera om att man kan ÄNDRA i princip allt bara man säger till i TID så ALLA blir nöjda och glada!!!!

Dagen blir bättre och jag har min höjdpunkt runt kl 14.00 ungefär sen börjar det sakta men säkert att bli trööökiigare igen! Tack säger jag till alla kunder som kommer in med lite humor, finns inget bättre än när ni stiger in och förgyller våran vardag!:) Tur att man jobbar med ett sånt gött gäng oxå annars hade dagarna varit ett big time NO som Hanna skulle sagt det!:)

Ja såhär kan en dag eller incident på laxen se ut, nu ska jag sova för en ny arbetsdag imorgon! godnatt/Ems

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0